Най-ранният период на класическата античност е настъпил преди повторното появяване на историческите източници след срива на бронзовата епоха. Най -ранните гръцки азбучни надписи са от първата половина на 8 век.
Обикновено се приема, че Омир е живял през VIII или VII век, а животът му често се приема като белег за началото на класическата античност.
Архаичният период следва гръцките тъмни векове и вижда възхода на демокрацията, философията, театъра, поезията, както и съживяването на писмения език (който е бил загубен през тъмните векове).
Керамичните стилове от по-късната част на архаичната епоха са чернофигурната керамика, започнала в Коринт през 7 век пр.н.е. Негов наследник е червенофигурният стил, разработен от Андокидите около 530 г. пр. Н. Е.
Античните мъниста и бижута са по дефиниция ограничен и намаляващ ресурс. Разбираемо, дизайнерите, които знаят най -добрите места за намирането им, обикновено пазят любимите си в строго пазена тайна.
Така че, когато започнете да проектирате бижута, ви отнема много години и много упорита работа и изследвания, за да разберете най-добрите скривалища от истинскa реколта мъниста, камъни, бисерни семена, находки, филиграни, щампования, висококачествени репродуктивни ретро бижутерийни компоненти.
Решихме, че е в ЕМ АРТ ще имате възможност да откриете някои от любимите си източници за тези, които обичат да работят с ретро материали за бижута. Някои от тях са добре познати на дизайнерите в бизнеса, докато други са по -малко известни скъпоценни камъни.
Прекрасните цветове на специалните ефекти преди няколко десетилетия просто не са същите, тъй като са сменили покритията, за да използват малко по евтини за производство процеси и материали, отколкото в старинните цветове със специални ефекти.
Сега, когато се насочват към кристал без олово, е трудно да си представим, че дори подлежащите кристални мъниста ще имат същата яснота и блясък като оловното стъкло. Античните мъниста и компоненти в ЕМ АРТ са страхотни, забавни, фънки и леки, което ги прави чудесни за по -големи, по -смели дизайни за вашите бижута.
Като култура ние сме очаровани от обекти, които принадлежат към отминала епоха. Класическите автомобили, книгите от първо издание, картините на Стария майстор и величествените домове, предадени през поколенията, се считат за значими, красиви и ценни.
Бижутата не са изключение. Освен изключителната красота и изисканата елегантност на античните бижута, има нещо вълшебно в бижуто с минало и това е много добра инвестиция за зареждане.
Ето нашите топ 2 причини да предпочитаме антични и ретро бижута:
Много често ръчно изработени от опитни майстори с изключително внимание към детайлите, фината блясък и техниките от стария свят са без аналог с модерния дизайн.
Дори в модерни парчета от висок клас, почти невъзможно е да се намери същото ниво на качество и изработка, каквито редовно виждаме в старите бижута.
В миналото бижутата са се произвеждали от висококвалифицирани занаятчии, които са отнемали много време, създавайки поръчкови артикули за богати клиенти. В резултат на това изработката често е по - изискана дори от най -добрите бижута, направени днес.
Що се отнася до античните бижута, много произведения ще бъдат създадени еднократно от опитен майстор за представител на висшите класове.
Автентичните бижута от древността са много редки и ценни. Много от тези бижута се намират в музеи и държавни колекции. Ако на пазара се появи качествено антично произведение, това изисква високи цени, особено ако има големи скъпоценни камъни или има необичайна история.
Историята на дизайна на бижута започва с някои от най -напредналите древни цивилизации и ние ще проследим тяхното развитие по ред.
Изкуството да се правят бижута - извън примитивната употреба на предмети като мъниста и миди - има своите корени в древна Месопотамия преди около 4000 години. Бижутата в древна Месопотамия са правени, за да украсяват човешкото тяло, както и статуите на боговете.
Въпреки че бижутата обикновено се произвеждаха от тънки златни листа, бяха използвани и различни сложни техники за обработка на метали - като гравиране, гранулиране и филигран.
Бижутата често са били комплектовани с голям брой цветни камъни, включително ахат, яспис, лапис лазули и карнеол. Типичните мотиви включват шишарки и спирали, листа и грозде.
В откритие от 20 -ти век, обявено за най -голямата находка след Гробницата на крал Тутанкамон, стотици места за погребения са разкопани близо до древното устие на реките Тигър и Ефрат.
Гърция има дълга история на декоративно изкуство, която обхваща около 5000 години. Минойската цивилизация, която беше съсредоточена на остров Крит, процъфтява между 2700-1450 г. пр. Н. Е., след което е изместена от микенците.
Известно е, че минойците носят златни бижута под формата на висулки, пръстени и обеци, украсени с рисунки на животински фигури.
Бижутата са направени да изглеждат като естествени предмети и често представени птици, цветя, листа и животни, както и изображения на богове, включително Афродита, Хермес, Персей, Атина, Ерос и Найк.
През този период бижутата често включват филигранна работа и емайлиране. Скъпоценните камъни са били добре познати в класическата Гърция и подобно на египтяните преди тях, гърците им приписват талисманични и лечебни сили.
Най-лесният начин да създадете бижута в античен стил е да използвате автентични ретро мъниста и компоненти в обикновена огърлица, гривна или обеци.
Един отличителен белег на много огърлици с мъниста от 1950 -те, 60 -те и 70 -те години на миналия век са симетрични дизайни с малки групи от по -големи мъниста, разпръснати около нишката, използващи метални дистанционни мъниста, за да „прекъснат“ стъклените мъниста.
По -голямата част от мънистата в една огърлица, включително стъклените перли и текстурираните метални дистанционни мъниста, са истински реколта.
Големите фокални мъниста от коралово стъкло са изключително редки, но използването дори на няколко много забележителни, автентични мъниста от ерата след Втората световна война като фокусни точки може да помогне да се придаде на този дизайн отчетливо античен вид.
Друг прост начин за създаване на бижута с антична визия е да изрежете участък от меморината жица на гривна с няколко бобини и да нанижете антични мъниста с различни размери и форми.
В една гривна можете да смесите например антични мъниста със съвременни мъниста, за да създадете широка гривна, наподобяваща маншет, с висящи мъниста във всеки край.
Най -лесният подход е да нанижете комбинация от координиращи и допълващи се антични мъниста в доста случаен ред, който радва окото ви. Като алтернатива, планирането на кои мъниста да използвате и в какъв ред да ги добавите, ви дава възможност да влеете повече от вашия уникален артистичен глас във вашите антични гривни с памет.
Смесването на различни размери, цветове, покрития, текстури, шарки и твърди частици може да направи дизайна на бижутата ви от антични мъниста по -интересен и отличителен. Това е и още една възможност да изразите гласа си като художник на бижута.
В зависимост от историята на бижутата и стилизирането за определена епоха, можем да различим следните видове бижута.
Стилът се характеризира със задържано великолепие и ярка помпозност. Използвани филигранни шарки, големи масивни детайли, вложки от перли и скъпоценни камъни. По-голямо внимание се отделя на висулките.
Използвани грациозни рамки и различни видове злато. Тези антични бижута често се правят с диаманти, които са фиксирани по "пътя", позволявайки ви да поставите камъните колкото е възможно по-близо една до друга.
Тук преобладават простотата и дори някаква наивност. Големи, леко груби камъни са облечени в злато и сребро. За вложките използвайте рубини, кехлибар и фионити.
Оцени статията Няма оценкаНяма оценка |
|
Вече сте гласували за статията |
0 | 0 | 0 | 0 |
© 2004 - 2024 ЕМ АРТ Всички права запазени.