Творчеството е най-свободната форма на самоизразяване. Няма нищо по -удовлетворяващо и пълноценно за децата от това да могат да се изразяват открито и без осъждане.
Способността да бъдем креативни, да създаваме нещо от лични чувства и преживявания, може да отразява и подхранва емоционалното здраве на децата. Опитът, който децата имат през първите години от живота си, може значително да засили развитието на тяхната креативност.
Всички деца, които трябва да бъдат истински креативни, е свободата да се ангажират изцяло с усилията и да правят всяка дейност, която вършат сами. Важното във всеки творчески акт е процесът на самоизразяване.
Творческите преживявания могат да помогнат на децата да изразят чувствата си и да се справят с тях. Творческата дейност на детето може да помогне на учителите да научат повече за това, което детето може да мисли или чувства.
Творчеството също насърчава умствения растеж при децата, като предоставя възможности за изпробване на нови идеи и нови начини на мислене и решаване на проблеми.
Творческите дейности помагат да се признае и празнува уникалността и разнообразието на децата, както и предлагат отлични възможности да персонализираме нашето преподаване и да се съсредоточим върху всяко дете.
Възможности за творчество
Децата се нуждаят от много възможности за творческа игра и творческо мислене. Започнете с осигуряване на дейности, които се основават на интересите и идеите на децата.
Това означава да се научите как да слушате внимателно какво казват децата. Много е полезно да записвате и преписвате разговорите на децата, както и да си правите бележки и да ги преглеждате със своите съучители.
Не забравяйте да предложите на децата широка гама от творчески материали и опит. Да бъдеш креативен е нещо повече от рисуване. Има и фотография, музика, екскурзии, работа с тел, глина, хартия, дърво, вода или сенки.
Възможностите са безкрайни. Важно е да се осигури на децата много време за изследване на материали и реализиране на техните идеи. Това включва време да помислите как да планирате, проектирате, конструирате, експериментирате и преразгледате идеите за проекти. Не забравяйте да изградите навреме, за да обсъдите тези идеи с други хора - учители и деца.
Потърсете начини да осигурите мултиетнически, мултикултурен и друг опит в общността за децата. Дейности като екскурзии, празнуване на празници и дейности с други етнически групи и насърчаване на децата да водят посетители в училище подобрява творческия процес.
Колкото по -разнообразни са преживяванията на децата в живота им, толкова по -широк е обхватът на творческото изразяване. Колкото повече лични преживявания имат децата с хора и ситуации извън собствената си среда, толкова повече материал могат да използват, за да включат в играта си.
Насърчаването на децата да направят свой собствен избор е важно. На децата трябва да се предоставят чести възможности - и много време - да изживяват и изследват изразителни материали. Акцентирайте върху процеса на творчество, а не върху готовия продукт.
Това, което децата научават и откриват за себе си, е жизненоважно за тяхното развитие. Покажете своята подкрепа за творческия процес, като оценявате и предлагате подкрепа за усилията на децата. Независимостта и контролът са важни компоненти в творческия процес. Това е особено вярно при работа с деца с увреждания.
Един от най -важните видове творческа дейност за малки деца е творческата игра. Творческата игра се изразява, когато децата използват познати материали по нов или необичаен начин и когато децата участват в ролеви игри и игри с въображение.
Нищо не подсилва творческия дух и подхранва душата на детето повече от това да предоставя големи блокове от време, за да се включи в спонтанна, саморежисирана игра през целия ден. Играта е сериозен бизнес на малките деца и възможността да играят свободно е жизненоважна за здравословното им развитие.
Още в ранна детска възраст играта насърчава физическото развитие, като насърчава развитието на сетивни изследвания и двигателни умения. Чрез играта и повторението на основните физически умения децата усъвършенстват способностите си и стават компетентни при все по -трудни физически задачи.
Играта насърчава умственото развитие и нови начини на мислене и решаване на проблеми. Чрез блок игра децата се сблъскват с много умствени предизвикателства, свързани с измерването, равенството, баланса, формата, пространствените взаимоотношения и физическите свойства.
Едно от най -силните предимства на играта е начинът, по който тя засилва социалното развитие. Игривите социални взаимодействия започват от момента на раждането. Драматичната игра помага на децата да експериментират и да разбират социалните роли.
Също така може да им даде безброй възможности за придобиване на социални умения, докато играят с другите. Чрез драматична игра децата постепенно се научават да вземат предвид нуждите на другите и да ценят различните ценности и гледни точки.
Чрез играта децата могат да изразяват чувствата си и да се справят с тях. Играта също помага за облекчаване на стреса и напрежението при децата. Те могат просто да бъдат себе си. Няма нужда да спазвате стандартите за възрастни по време на игра.
Творчеството предлага на децата възможност да постигнат овладяване на заобикалящата ги среда. Те контролират преживяването чрез въображението си и упражняват правомощията си на избор и вземане на решения с напредването в проектите.
Играта помага за развитието на уникалната гледна точка на всяко дете и индивидуалния стил на творческо изразяване. Играта изразява личните, уникални реакции на детето към околната среда.
Играта е самоизразяваща се дейност, която черпи от силите на въображението на детето. Играта е с отворен край, свободна форма и децата имат свободата да изпробват нови идеи, както и да надграждат и експериментират със старите.
Творчеството предоставя отлична възможност за интегриране и включване на деца с увреждания във вашата програма. Възможностите, които творенето предоставя за контрол и независимост са важни въпроси за всяко дете, но са особено важни и за младежи.
Творчествата трябва да е резултат от идеите на децата, а не да се ръководи от възрастния. Чрез играта трябва да се опитваме да насърчаваме способността на децата да изразяват себе си.
Трябва също да се опитаме да помогнем на децата да творят на базата на собственото им вдъхновение - не на нашето. Нашата цел е да стимулираме, а не да я контролираме, и да насърчим удовлетворението на децата от собствените си резултати.
Изработването на изкуство може драстично да подобри фините двигателни умения на вашето дете и да подобри творческите му способности за решаване на проблеми.
Дейности като изрязване и лепене на хартия, рисуване с пръсти и други могат да помогнат на децата да развият по-добра координация и сръчност, докато вдигането на мъниста и извайването на глина може да подобри визуално-пространствените умения.
С течение на времето проучванията показват, че изграждането на тези умения се превръща в по -добри академични резултати за децата по други предмети, включително писане, грамотност, математика и наука.
Всъщност доклад от американците за изкуствата заключава, че децата, които редовно се занимават с художествена дейност, са четири пъти по -склонни да бъдат признати за академични постижения!
Децата често използват изкуството, за да им помогнат да обработят преживяванията си и да се справят с преобладаващите емоции. Изкуството предоставя на децата критичен сензорен вход и може да помогне на децата да изразят чувствата си по многоизмерен начин, дори ако им липсва речникът да опишат чувствата си с думи.
Дори ако те не са тези, които създават изкуството, просто заобикалянето с изкуство може да осигури на децата достатъчно сетивен принос, за да стартират въображението им и да ангажират любопитството им.
Изкуството насърчава творчеството и въображаемото мислене, две умения, които все повече се свързват с дългосрочния професионален успех. Изкуството принуждава децата да се занимават с нестандартно мислене и може да им помогне да усъвършенстват своите творчески умения за решаване на проблеми.
Според Международната фондация за детско изкуство „Изследванията показват, че дете, което е изложено на изкуството, придобива специална способност да мисли творчески, да бъде оригинална, да открива, иновации и да създава интелектуална собственост - ключови атрибути за индивидуалния успех и социалния просперитет в двадесет и първи век. ”
Оцени статията Няма оценкаНяма оценка |
|
Вече сте гласували за статията |
0 | 0 | 0 | 0 |
© 2004 - 2024 ЕМ АРТ Всички права запазени.