Тази стенна декорация е поредната струйка от нашия фонтан на вдъхновението. Двете бухалчета, изработени чрез иглонабиване, са търпеливо оформени като пластика от вълнени влакна. Проследявайки процеса на оформяне, се надявам да ви бъда полезна и да ви помогна да натрупате опит в този прекрасен занаят.
Има два начина, по които можем да започнем скулптирането на триизмерна фигурка от вълна с игла.
Първият начин е да вземем едно парче от вълната, да я разчепкаме хубаво, след което да я свием на топка и, поставяйки я върху подложка, да започнем да сплъстяваме фигурката директно. Аз лично бих постъпила така, ако фигурката, която правя, е много малка или ако искам да е много мека на пипане.
Вторият начин е да започнем набиването на вълната върху някаква основа или, както се казва в скулптурата, арматура. Тази основа може да бъде от дунапрен или от стиропор, а ако фигурката има по-изявени крайници като крака и ръце, може да се направи скелет от мъхести, телени пръчки. Така тя ще е по-стабилна, връзките между отделните елементи ще са по-сигурни и при по-обемните фигури бихте си спестили значително количество материал и доста труд по набиването.
Аз ще започна от малкото бухалче, което е обемно и овално, затова ще използвам яйце от стиропор за основа.
При работа с игла, вълната трябва хубаво да се разчепка преди да започне набождането. Обвиваме яйцето с пухкавата, разчепкана вълна и запоичваме да набождаме, докато покрием яйцето равномерно.
На този етап използваме голяма игла, по възможност с по-гъсто подредени зъбци и не сплъстяваме вълната плътно, а рехаво.
След като сме направили общата форма ще намерим мястото на очите. Вече можем да преминем към средната игла. Не забравяйте, че преди да дадете цвят и други детайли на окото, трябва да го оформите като топка.
Оформянето е интуитивен процес. Вие сами ще започнете да усещате къде и колко вълна да добавите.
В пластиката има три основни начина за изграждане на форма в зависимост от материала. При глината, например, фигурата се оформя с ръце, като може да се отнема или добавя от материала. При камъка има нужда от инструменти и скулптурата се оформя само чрез отнемане. Това е по-трудно и изисква повече опит. При иглонабиването инструментът, с който работим, е игла и формата се изгражда само чрез добавяне, което също изисква способност за предварителна преценка.
Аз лично се отдавам на творческата енергия и често инстинктивно променям посоката на работа без да се замислям. Това може да се нарече налучкване, но е допустимо, когато се работи по въображение без предварителна представа за желания резултат. При наличие на модел, работа се опростява.
Както виждате от снимките, детайлите се оформят последователно. Не бива да се започва работата по определен детайл, преди формата, върху която е разположен, да бъде завършена. Разбира се, това е идеалният вариант, но когато се наложи поправяме. На долните снимки се вижда, как съм покрила вече оформената човчица, само за да я направя на ново, което беше в интерес на цялостната форма.
Когато формата е изцяло завършена, може да се позабавлявате касто декорирате изделието по ваш собствен дизайн.
Дойде ред и на бухалката майка. За основа ще използвам топче и сърце от стиропор, а за очите две малки полусфери. Стиропорените полусфери се продават на пакетчета в магазините на ЕМ АРТ.
Тук процеса се повтаря. Идеята постепенно се избистря и характера на творението се оформя. Изграждайки формата трябва да мислим и за цвета. Моята майка бъхалка премина през няколко етапа, докато цветовото съчетание ме удовлетвори. Напълвайки формата се стремим и да изглаждаме повърхността. Това се постига с помощта на по-фина игла. Обикновено има стърчащи косъмчета, които се обират със силно наклонена игла и се подпъхват навътре. Особено трябва да се внимава с косъмчетата в допирните точки между два цвята. Ако не се оберат хубаво, цветът ще се замърси и няма да имаме ясна линия.
А сега идва десерта. Това което остава е да аранжираме бухалчетата във венеца, заедно с някой цветчета пъпчици или листенца, които ще намерите в готов вариант в групата цветя и тичинки на сайта на ЕМ АРТ.
Аз използвах венец от клонки, декоративна, напъпила клонка и текстилни цветчета.
Свързани статии:
СУХО ПЛЪСТЕНЕ ЧРЕЗ ИГЛОНАБИВАНЕ
Лора Никова (Каруна) | Каруна |
Творческото вдъхновение струи като фонтан от сърцето на твореца. Неукротимата му струя се издига на високо, след което се връща обратно към източника под формата на множество идеи. А реализацията на тези идеи прави животът пъстър и щастлив.
Когато почувствате щедрия изблик на творческо вдъхновение, елате при нас. Екипът на ЕМ АРТ ще ви снабди с всичко необходимо за изпълнението на вашите проекти в домашни условия.
В тази рубрика ще споделя с вас някой от находките, на които съм се натъкнала благодарение на вътрешното чудо, наречено ФОНТАН НА ВДЪХНОВЕНИЕТО.
Всички статии на Каруна |
Оцени статията 5.00/5 от 4 оценки. |
|
Вече сте гласували за статията |
![]() | 0 |
![]() | 0 |
![]() | 0 |
![]() |
![]() | 0 |
![]() |
© 2004 - 2023 ЕМ АРТ Всички права запазени.